И трите религии се съгласяват с един основен факт: И мъжът и
жената са създадени от Бог - Създателя на Вселената. Разминаванията обаче започват веднага след създаването на първия мъж - Адам - и първата жена - Ева. Юдео-християнската концепция за създаването на Адам и Ева е подробно представена в Битие 2:4-3:24. Бог им забранява да ядат от плодовете на забраненото дърво. Змията съблазнява Ева да яде от него, а Ева, която се подава, съблазнява Адам да яде заедно с нея.
Когато Бог порицава Адам за стореното, той приписва цялата вина на Ева, „..жената, която ми даде Ти - тя ми даде от дървото, и аз ядох.“ (Битие 3:12); Тогава Бог казал на Ева: „ще умножа и
преумножа скръбта ти, кога си бременна; с болки ще раждаш деца; и към мъжа си ще тегнеш, и той ще господарува над тебе.“ На Адам Той казал: „загдето си послушал гласа на жена си и си ял от дървото ... проклета да е земята поради тебе; с мъка ще се храниш от нея през всички дни на живота си.“ (Битие 3:17)
Ислямското виждане за първите човешки създания е споменато на различни места в Корана, като например:
„А ти, Адам, живей със съпругата си в Рая и яжте откъдето
пожелаете, но не доближавайте онова дърво, та да не станете
угнетители! Но им подшушна сатаната, за да им покаже техните
срамотии, които бяха скрити за тях, и рече: „Вашият Господ ви
възбрани онова дърво само за да не станете ангели или да не
станете безсмъртни.“ И им се закле: „Наистина за вас съм от
доброжелателите.“ И ги принизи с измама. И щом вкусиха от
дървото, им се показаха срамотиите и двамата започнаха да се
покриват с листа от Рая. И ги призова техният Господ: „Не ви ли
възбраних това дърво и не ви ли рекох, че сатаната за вас е явен
враг?“ Рекоха: „Господи наш, угнетихме себе си и ако Ти не ни
опростиш, и не ни помилваш, ще сме от губещите.““ (Коран
7:19:23)
При внимателно разглеждане на двата разказа за случката се
забелязват някои основни разлики. Коранът, за разлика от Библията, обвинява еднакво и двамата - Адам и Ева - за прегрешението им. Никъде в Корана не може да се намери ни най-малкият намек за това, че Ева е накарала Адам да яде от дървото или че е яла преди него. В Корана Ева не е изкусителка, прелъстителка и измамничка. Освен това, Ева не е обвинена за родилните мъки. Според Корана Бог не наказва никой за чужд грях. Както Адам, така и Ева са се провинили и поискали след това прошка от Бог, Който им простил.
Източник:"кн. Жената в Исляма в сръвнение с жената в юдео-християнската традиция "